ចំណេះដឹងថ្មីៗ

មូល​ហេតុ​ផិត​ក្បត់​របស់​បុគ្គល និង​ការ​ទំលាក់​កំហុស​!



ការ​រស់​នៅ​ក្នុង​ភាព​មានបាន សុខុដុមរមនា​ និង​មានយស់សក្តិ​ខ្ពង់ខ្ពស់​គឺ​ជា​អ្វីដែល​នារី​ស្ទើ​តែ​ទាំងអស់ប្រាថ្នា​ ចង់​​​បាន​ រហូត​ទាល់​តែ​មាន​បុរស​មួយ​ចំនួន​​បាន​ប្រើប្រាស់​មហិច្ឆិតា​​មួយ​នេះ​​ធ្វើ ​ជា​អន្ទាក់​ដើម្បី​​សម្រេច​បំណង​កាម​គុណ​របស់​ខ្លួន​​ទៅ​លើ​នារី​ក្រីក្រ​ ហើយ​ដោយ​សារ​តែ​អន្ទាក់​ទាំងនេះ​ បាន​រុញច្រាន​នារី​ក្មេង​ៗ​ជា​ច្រើន​អោយ​ធ្លាក់​ខ្លួន​ជា​ស្រី​កំណាន់​ (ជួន​កាល​ដោយ​បំណង​ ជួន​កាល​ដោយ​មិនដឹង​ខ្លួន) យ៉ាង​ច្រើន​។ តើ​វា​ជាកំហុស​មែន​ទេ? ហើយ​តើ​ជាកំហុស​របស់​អ្នកណា​?

បញ្ជាក់៖ នេះ​ជា​អត្ថបទ​​ស្រាវ​ជ្រាវ​លើ​ទំនាក់ទំនងគ្រួសារ និង​ស្នេហា​ផិតក្បត់​តែប៉ុណ្ណោះ...!

បើសិន​ជា​យើង​បដិសេធន៌ថា វា​មិនមែន​ជាកំហុស​ វា​ទាល់​តែ​មាន​អំណៈ​អំណាង​ច្បាស់លាស់សមរម្យ​​មួយ​ ប៉ុន្តែ​ជា​និច្ច​កាល​គេ​តែង​បាន​លឺ​ការ​បែក​បាក់​គ្រួសារ​ ប្តី​ប្រពន្ធ ការ​ចង​អាឃាត​គ្នា ការ​សម្លាប់​ខ្លួន​ តែង​កើត​ឡើង​ជា​ញឹក​ញ៉ាប់​​ បើទោះ​ជា​ករណី​ជា​ច្រើន​មិន​ត្រូវ​បាន​គេ​អះអាង​អោយ​ប្រាកដ​ប្រជា​ តែ​វាច្បាស់ណាស់​ថា បាន​កើត​ឡើង​ព្រោះ​តែ​ផល​នៃ​ការ​ប្រថ្នា​កាមគុណ​ហួស​ហេតុ​របស់​បុគ្គល​ (ប្រុស​និងស្រី)​។



បើ​សិន​ជា​យើង​ទទួល​ស្គាល់ថា មហិច្ឆិតា និង​អន្ទាក់​ទាំងនោះ​គឹ​ជា​កំហុស នោះ​យើង​នឹង​មើល​ឃើញ​ផ្លូវ​គាំទ្រ​ជា​ច្រើន​ដោយ​ផ្អែ​ក​ទៅ​លើ​ស្ថាន​ភាព​ ប្រពៃណី និង​បរិយាកាស​សង្គម​ដែល​គេ​កំពុងរស់​នៅ​ ប៉ុន្តែ​គេពុំ​បាន​អះ​អា​ង​ថា ​វា​ជា​កំហុស​របស់​សាម៉ីជន​នោះ​ទេ ព្រោះវា​ជា​ច្បាប់ធម្មជាតិ​ ជួន​កាល​វា​គ្រាន់តែ​ជា​ការ​គូស​វាសខុស​ឆ្គង​របស់​ព្រះ​ព្រហ្មលិខិត​ រឺ​គ្រាន់​តែ​ជា​ផល​នៃ​កម្ម​របស់​បុគ្គល​ដែល​បានសាងពីមុន​មក​ប៉ុណ្ណោះ នេះ​បើ​ផ្អែក​ទៅ​លើ​ទស្សនៈ​សាសនា និង​ជំនឿ​។ ព្រោះ​តែ​រឿង​ផ្តេកផ្ទួល​ទៅ​លើ​​បាប​និងបុណ្យ​​នេះ​ហើយ​ ទើប​បុគ្គល​អ្នកប្រព្រឹត្តិ​ផ្ទាល់​ នៅ​ពេល​ដែល​បញ្ហា​​មក​ដល់​ គេពុំដែល​ទទួល​ខុស​ត្រូវ​ថាជាទង្វើ​ពិត​ប្រាកដរបស់​ខ្លួន​ទេ តែ​គេ​បែ​ជា​ទំលាក់វា​ទៅ​លើ​ទេវតា ព្រះឥន្ទ​ ព្រះព្រហ្ម យមយក្ស អ្នក​តា​ ទៅវិញ​។ ប្រការ​នេះ​ហើយ ដែល​ធ្វើ​អោយ​អ្នក​ប្រព្រឹត្តិ​មួយ​ចំនួន​ត្រូវ​បាន​លើក​លែង​ទោស​ដោយ​​ស្ងាត់ៗ​ (ការ​មិនដេញដោយ) រឺត្រូវ​បាន​អធ្យាស្រ័យ​ទាំងស្រុង​ពី​ជន​រងអំពើ​​។

ហេតុ

ការ​ស្រលាញ់​ និង​ស្នេហា​ គឺជា​របស់​ពិសិដ្ឋ​មួយ​ដែល​មនុស្ស​គ្រប់រូប​ត្រូវ​តែ​ទទួល​បាន​ និង​ត្រូវ​ចែករំលែក​អោយ​គ្នា​អោយ​បាន​គ្រប់​គ្រាន់​ ប៉ុន្តែ​ស្ថានភាព​បុគ្គល និង​បរិយាកាស​នៅជុំវិញ​ខ្លួន​ បាន​ធ្វើ​អោយ​មនុស្ស​បង្កើត​បំណង​ប្រាថ្នា​នានា​ ដែល​ជួន​កាល​បំណង​ប្រាថ្នា​ទាំង​នោះ​គឺ​ពិតជាធំ​ណាស់ ធំ​រហូត​ខ្លួន​ឯងមិន​អាច​សម្រេច​បាន​។ ចំពោះ​មនុស្ស​ស្រី​ អំណោយ​ទាន​គឺ​ជា​រតនៈ​សម្បត្តិ​ប្រចាំជីវិត​ (អំណោយទាន៖ សម្រស់​ទាំង​៥​ប្រការ​របស់​មនុស្ស​ស្រី​មាន​ សក់ ភ្នែក​ ស្បែក ឆ្អឹង និង​ វ័យ​) ព្រោះ​អំណោយ​ទាន​ទាំង​នោះ មិនមាន​នៅ​លើ​ខ្លួន​បុរស​នោះ​ទេ ជា​ហេតុ​ធ្វើ​អោយ​បុរស​ជាច្រើន​កាប់សម្លាប់​គ្នា​ដើម្បី​ដណ្តើម​យក​អំណោយទាន ​ទាំង​នោះ​មក​ជា​កម្មសិទ្ធឹ​ផ្ទាល់​របស់​ខ្លួន​ ហើយ​ដោយ​ភាព​លោភលន់​ និងចំណង់កាមគុណ គេ​មិនត្រឹម​តែ​ដណ្តើម​អោយ​ឈ្នះ​ទេ គឺ​នៅ​ត្រូវ​ដណ្តើម​យក​អោយ​បាន​ច្រើន​ទៀត​ផង​។ អ្វីដែល​គេ​ត្រូវ​យក​មក​ធ្វើ​ជា​អាវុធ និង​សមរភូមិ​ប្រយុទ្ធនោះ​មាន​ដូចជា ទ្រព្យសម្បត្តិ រូបសម្បត្តិ បុណ្យសក្តិ និង​អំណាច ព្រោះ​របស់​ទាំងនោះ​គឺ​ជា​មហិច្ឆិតកម្មវត្ថុ​​របស់​មនុស្ស​ស្រី​គ្រប់ៗ​​រូប​។ ខ្ញុំ​និយាយ​បែប​នេះ នារី​ៗ​មួយ​ចំនួន​ទំនង​ជា​មិន​សុខ​ចិត្ត​ ប៉ុន្តែ​ចូរ​សួរ​ខ្លួន​ឯង​ត្រឡប់វិញ សារចុះសារឡើង​ និង​អង្កេត​មើល​ខ្លួន​ឯង​អោយ​ច្បាស់​ថា​តើ​ខ្លួន​ចង់បាន​អ្វីអោយពិត​ប្រាកដ​ ហើយអ្វីដែល​ខ្លួន​ចង់បាន​នោះ​មកពីណា​ កើតឡើងដោយសារ​អ្វី​។

បើ​យោង​តាម​ស្ថានភាពជាក់ស្តែង ជួន​ការ​អំពើ​ផិត​ក្បត់ និង​ការ​គេ​ង​ប្រវ័ញ្ជ​លើ​កាម​គុណ វាមិន​កើត​ឡើង​ដោយសារ​តែ​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ រូបសម្បត្តិ រឺ​បុណ្យសក្តិ​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​​វា​បាន​កើត​ឡើង​ដោយសារ​តែ​ឧបការៈ​របស់​បុគ្គល​ទាំងពីរ មាន​ដូច​ជា ការ​ធ្វើការ​ជាមួយ​គ្នា ការ​រស់នៅ​ផ្ទះតែមួយ​ ការ​យក​អាសារ​គ្នា​យប់ថ្ងៃ​ និង​ការ​ចែករំលែក​ពត៌មានផ្ទាល់​ខ្លួន​អោយ​គ្នា​ទៅវិញ​ទៅ​មក​ដោយ​មិនដឹង​ខ្លួន​​។ ប្រការ​ទាំងនេះ​គេហៅថា​ «ស្នេហា​លួចលាក់» ចំពោះបុគ្គល​ដែល​មាន​ដៃគូពន្ធុ​រួច​ហើយ​។

ដោយ​ឡែក​ ការ​សន្យា (ភាគច្រើន​ត្រូវ​បានធ្វើ​ឡើង​ដោយ​បុរស​) ក៏​ជា​មូលហេតុនៃ​អំពើ​ផិតក្បត់ និង​ជំរុញ​អោយ​មាន​ស្នេហា​លួច​លាក់​បាន​ដែរ​។ ជាការ​ពិត ការ​សន្យា​ ត្រូវ​បាន​គេ​បែក​ចែក​ទៅ​តាម​កម្រិត​មហិច្ឆិតា​របស់​មនុស្ស​ស្រី​ រឺ​ប្រុស​ ដែល​មាន​ដូច​ជា​ ការ​ផ្តល់​កម្មសិទ្ធឹ​លើ​ផ្ទះសំបែង ក្រុម​ហ៊ុន រឺ​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ​គ្រួសារ​ រឺ​ការ​រៀប​ការ​ពេញច្បាប់​ ចូល​ក្នុង​វង្ស​ត្រកូល​ជាដើម.... តែ​ក័​នៅ​មាន​ការ​ផ្តល់ទំនុកចិត្ត​ ការ​សន្យា​ចំពោះសុវត្ថិភាព​ និង​ហិរញ្ញវត្ថុ​ផង​ដែរ។

ផល

ព្រះពុទ្ធ​បាន​សំដែង​ថា «នៅពេល​បុគ្គល​មើល​មិនទាន់ឃើញ​ផល​នៃ​អំពើ​បាប បុគ្គល​នោះ​យល់​ថា អំពើ​បាប​គឺ​ជា​ទឹក​ឃ្មុំ រឺ​ជា​ផ្កា លុះ​ត្រាណា​តែ អំពើ​បាន​ហុច​ផល​ ទើប​បុគ្គល​ដឹងថា វា​គឺ​ជា​លាមក៌​យ៉ាងពិត​ប្រាកដ​»។ ចំនែក​ពាក្យ​ទំនៀម​ខ្មែរ​បុរាណ​បានពោល​ដែរ​ថា «មិន​ឃើញ​ក្តារមឈូល មិនស្រក់​ទឹក​ភ្នែក​»​។

អាពាហ៌ពិពាហ៌ មិន​ត្រឹម​តែ​ផ្សារភ្ជាប់​ចំណង​នៃ​វង្ស​ត្រកូល​ពីរ​អោយ​មក​ជា​មួយ​វង្ស​ ត្រកូន​នោះទេ តែ​វា​ក៏​ជា​ចំណង​ជាតិ​ពន្ធុរាប់រយ​តំណរ​ទៅ​មុខ​ទៀត​ដែរ ដូច្នេះ​បើ​អ្នកណា​មួយ​ចូល​ទៅ​ផ្តាច់​ចំណង​ជាតិពន្ធុនោះ គឺ​ឈ្មោះ​ថា​​ជាមារ​ដែល​មាន​ចិត្ត​បាប​។ តែដរាប​ណា​ចំណង​អាពាហ៌ពិពាហ៌​ត្រូវ​បាន​កាត់​ផ្តាច់​ជា​ស្ថាពរ ទើប​ជាតិពន្ធ​ត្រូ​វ​បាន​កាត់​ផ្តាច់​ ដូច្នេះ​បើ​អ្នកណា​ចូល​ទៅ​សាង​កម្ម​បន្ទាប់​នោះ​ គឺ​មិនឈ្មោះ​ថា​ជា​មារ​ទេ។

ក្នុងកំឡុង​ពេល​បុគ្គល​ពីរនាក់​កំពុង​មានទំនាក់ទំនង​លួច​លាក់​ មិនមានអ្នកណា​ដឹង គេពិត​ជា​សប្បាយរីករាយ​ណាស់​ ពេញចិត្ត​ណាស់ ផ្អែម​ល្ហែម​ណាស់ និង​ស្រណុក​សុខ​កាយ​ណាស់។ គេ​យល់ថា អ្វីៗ​ពិតជា​ស្រស់ស្អាត អ្វីៗ​ពិតជាសម​តាមបំណង​ ប៉ុន្តែ​ពួក​គេ​ពិត​ជា​ភ្លេច​គិត​ថា គេ​កំពុង​ដើរ​លើ​ផ្លូវ​អាបាយ​ ផ្លូវ​មរណៈ ផ្លូវ​ដែល​មនុស្ស​ និងទេវតា​ស្អប់ខ្ពើម​។ ពិតហើយ នៅ​ពេល​ដែល​រឿងរ៉ាវ​ទាំងឡាយ​ត្រូវ​បាន​បែក​ធ្លាយ អ្នក​ទាំងពីរ​ បើទោះ​ជា​ចំណង​ស្នេហា​រឹងម៉ាំ​ រឺ​ចំណង​អ្វី​ផ្សេង​ទៀត​មាន​ដូច​ជាកូន​ចៅ គ្រួសារ​​ និងទ្រព្យ​ជាដើម​ រ៉ឺងម៉ាំ តែ​ភាពរីករាយ​របស់គេពិតជា​បាត់បង់​អស់​ទៅ​ហើយ ដោយ​បាន​មកវិញ​នូវ​ការ​មិន​ទុកចិត្ត និង​ការ​ឈឺចាប់​រហូតថ្ងៃ​ស្លាប់​។ ខ្លាំង​ជា​ងនេះ​ បើសិន​ជា​ម្ខាងៗ​មិន​ព្រម​ដោះ​លែង​អោយ​គ្នា​ទៅវិញ​ទៅ​មក​ គឺ​គេច្បាស់ណាស់ថា គេ​កំពុង​ធ្វើសង្គ្រាម​សម្លាប់​ជាមួយ​​ខ្លួន​ឯង​​​ដោយ​ពិត​... តើ​បាន​ប្រយោជនអ្វី?

កំហុស


ការ​ល្មោភកាមតណ្ហា​របស់​បុរស​គឺជា​ដើម​ហេតុ​ ការ​ប្រាថ្នាធំ​ ភាព​ស្តុកស្តម្ភ​របស់​នារី​គឺ​ជា​ផ្លូវ​ ការ​សន្យា​ផ្តល់​អោយ​ដោយ​សន្ធឹកសន្ធាប់​គឹ​ជា​អន្ទាក់​ ហើយ​លទ្ធផល​ចុង​ក្រោយ អ្នកដែល​ដើរចូល​អន្ទាក់​ជីវិត​គឺ​បុគ្គល​៣នាក់​ រឺ​៤នាក់ រឺ​៥នាក់​ រឺ​៦​នាក់...... រឺ​៣វង្សត្រកូល​។

កាមេសុមិច្ឆាចារៈ ___ ការ​ប្រព្រឹត្តិខុស​ក្នុងកាម​ មាន​ការ​លួចលាក់​សាហាយស្មន់​ គូកំណាន់​ លើ​កូន​ ប្រពន្ធ ប្តី​គេ​គឺ​ជា​អំពើ​បាប​ នេះ​ជា​​ចំណុច​មួយ​ក្នុង​សីល​៥​ក្នុង​ព្រះពុទ្ធសាសនា​។

សូម​អ្នកកុំ​យក​លេស​ថា ព្រោះ​តែ​អ្នកស្រលាញ់​ទើប​អ្នកក្បត់ ព្រោះតែ​ស្នេហា​ទើប​អ្នក​ព្រម ព្រោះ​តែ​អាណិត​ទើប​អ្នក​អោយ​ អោយសោះ ព្រោះ​អ្នក​ដែល​លួច​លាក់​កូន​ប្រពន្ធ ប្តី​ គេ មិនសម​និង​ប្រើប្រាស់ពាក្យ​ទាំងនេះ​មកដោះសារ​នោះ​ទេ​.... អ្នក​កុំ​យក​ស្នេហា​មក​លាបពណ៌​អោយខ្មៅកខ្វក់​​ដូច​ជា​ចិត្ត​ផិត​ក្បត់​របស់​អ្នក​។

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.